| PUTEVI KULTURE |
|---|
| GRAD ADRENALINA |
|---|
|
|
| AUDIO - VIDEO |
|---|
| BLOG KCK |
|---|
| СÐЈÐМ КЊИГР|
|---|
|
|
| LINKOVI | |||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
| BIOSKOPI |
|---|
| 20 ZLATNA KACIGA |
|---|
| Izabrana vest |
|---|
| DETALJNIJE |
|---|
|
| Statistika |
|---|
|
OS: Linux h PHP: 5.4.45 MySQL: 10.11.11-MariaDB-cll-lve-log Vreme: 13:26 Caching: Disabled GZIP: Disabled Članovi: 8 Vesti: 721 Veb veze: 5 Posetioci: 7048145 |
| APSOLUTNO LJUBAVNA -Marina Mihajlović-Živković |
|
|
|
| Autor Ljuba | |
| Sunday, 11 December 2011 | |
|
Marina Mihajlović-Živković - Apsolutno Ljubavna 15.12.2011. године у Белој Ñали КЦК у организацији Културног центра Крушевац реализована је промоцијија књиге *ÐПСОЛУТÐО ЉУБÐÐ’ÐÐ* Марине Михајловић-Живковић, која је промоцију добила као награду за прво меÑто на ПеÑничком маратону КЦК који је одржан поводом Ñајма књига у Крушевцу. О књизи и Маринином пеÑничком Ñтваралаштву Ñу говорили СпаÑоје Ж. Миловановић и Јелена Протић-Петронијевић, а учеÑтвовали Ñу и колеге пеÑници Љубодраг Обрадовић, Светлана Биорац-Матић, Тања Ганић-Цекић и Марија Михајловић Давидовић... За музику је бринуо Бранко Симић, а за техничку реализацију Марко Вишњић... Јелена Протић-Петронијевић, Марина Михајловић-Живковић и СпаÑоје Ж. Миловановић APSOLUTNO znaš šta si ti? ti si moje apsolutno kad raširiš ruke pa uhvatiš celo nebo i pticu nemoj da mi odmahuješ glavom to nije odluka već naÄin disanja i ti nemaš ništa s tim .... moja apsolutna istina i apsolutna laž proistiÄu iz tvog osmeha sva moja mudrost tvoja je tvorevina sva moja ludost inspirisana je tobom. nemoj da mi odmahuješ glavom nije to odluka i ti nemaš ništa s tim ... © Marina Mihajlović-Živković ![]() Јелена Протић-Петронијевић говори о књизи ÐПСОЛУТÐО ЉУБÐÐ’ÐРЛИРИКРПобедница ПеÑничког маратона, одржаног почетком октобра, у току Сајма књига РаÑинÑког округа, у Клубу Културног центра Крушевац, Марина Михајловић-Живковић, једина је помирила и ујединила чланове Жирија око једне пеÑме. Чланови Жирија били Ñу Ђорђе Петковић, Бора Благојевић, Љубодраг Обрадовић и Јелена Протић-Петронијевић. Победничка пеÑма ноÑи наÑлов ÐЕ Ð ÐЧУÐÐЈТЕ ÐÐ ÐÐС. Победница, Марина Михајловић-Живковић је добила као награду промоцију књиге у организацији Културног центра Крушевац. Морам да изразим праву радоÑÑ‚ и задовољÑтво што нам Ñе у поÑледњих пар година догодила поезија. До Ð½Ð°Ñ Ñ˜Ðµ Ñтигао Ñ‚Ð°Ð»Ð°Ñ Ð¼Ð»Ð°Ð´Ð¸Ñ… пеÑничких глаÑова од Ðиколе Стојановића, Јовице Чичића, Ðне Бербаков, Срђана Трипуновића, ВукоÑава Илића до Љиљане Павловић, и Марине Михајловић Живковић. Ту је и нешто Ñтарији Саша Милетић који Ñе добро уклапа у ову групу, а не тако давно упознали Ñмо пеÑника Слободана Ценца, иначе археолога и новинара по профеÑији. Формира Ñе и група младих профеÑора- књижевних Ñтваралаца предвођена ДрагоÑлавом Ђорђевићем... Да Ñе не оÑврћемо дубље у прошлоÑÑ‚, никог не занемарујемо, говоримо о новим Ñнагама. То показује да је поезија као феникÑ, кад миÑлимо да је Ñве замрло, она Ñе ненадано рађа у неким новим, младим и креативним људима. У том ÑмиÑлу Ñе не можемо Ñложити Ñа наÑловом пеÑме Марине Михајловић-Живковић ÐЕ Ð ÐЧУÐÐЈТЕ ÐÐ ÐÐС. Јер, већ рачунамо на њих. Ркњига поезије ÐПСОЛУТÐО ЉУБÐÐ’ÐРЛИРИКРпојавила Ñе ове, Ñада већ одлазеће 2011. године у издању Књижевно издавачке Задруге Центар из Београда. Сам наÑлов књиге одређује правац и тематÑки круг ове поезије. Прва пеÑма помаже наÑлову књиге, открива шта за пеÑникињу значи ÐПСОЛУТÐО. Љубав јеÑте, за њу, нешто што личи на апÑолутно- моја апÑолутна иÑтина/ и апÑолутна лаж/проиÑтичу из твог оÑмеха/…Дакле, ако поверујемо пеÑникињи, љубав је апÑолутно оÑећање. Ðеупоредиво. Ðуторка признаје да је грешила, али је у љубави, заправо у погледу, пронашла и знак да је живела.Она иÑпиÑује формулу љубави не Ñамо за Ñебе, него и за Ð½Ð°Ñ ÐºÐ¾Ñ˜Ð¸ читамо, обухватајући и неку другу земаљÑку куглу у Правој љубавној пеÑми. Рто би значило да они који воле - граде ÑопÑтвени Ñвет, понекад и не додирујући Ñе. Она пише пеÑму љубавну, заправо пеÑму у пеÑми и тај поÑтупак обогаћује наш доживљај. Ронда, враћа Ð½Ð°Ñ Ð½Ð° почетак до Ñпознаје ÑмиÑла еротике која ноÑи много нијанÑи оÑећајноÑти, много више него што та реч, у први мах значи. У овој дуплој пеÑми као у некој Ñкривеној одаји чува Ñе тајна љубави Ñа Ñвом тежином предавања, узимања и припадања и у најтелеÑнијем ÑмиÑлу женÑког чувÑтва, али... Ðли, нема ту баналноÑти, ниÑких ÑтраÑти, а камоли вулгарноÑти. Боже Ñачувај. У томе је вредноÑÑ‚ ових Ñтихова, умешноÑÑ‚ пеÑникиње, лепота душе која не бежи од тела, Ñпој телеÑног и духовног у апотеози љубави као апÑолутне Ñиле која покреће Ñвет. Марина иÑказује Ñвоју ÑопÑтвену филоÑофију љубави на којој Ñе заÑнива ÐпÑолутно љубавна лирика. Ова књига непретенциозно, ненаметљиво, али иÑкрено, не бежећи од најоÑетљивијих интимних оÑећања и Ñећања - оправдава наÑлов. Лирика као начин Ñтварања, али и поглед на Ñвет и врÑта оÑећајноÑти није превазиђена а поÑтоји од античког доба, колико нам је познато. Многи Ñвоја интимна љубавна оÑећања која Ñведоче о припадноÑти некоме, драгој оÑоби, као и љубомору, Ñтрах од раÑтанка, чежњу, Ñамоћу, беÑ, повређеноÑÑ‚, до органÑког бола и хормонÑке буре – ниÑу у Ñтању да поделе Ñа другима, а камоли да пишу о томе... Марина Михајловић-Живковић је имала такво надахнуће да танане дрхтаје душе и тела подели Ñа читаоцима у једном Ñвакодневном говору, понекад уз пÑовку, без фолирања, без прећуткивања, без увијања. И ми можемо у њеној ÐпÑолутно љубавној лирици потражити део Ñвог интимног Ñвета. Проверићемо да ли Ñмо прошли кроз тај тунел љубави и дошли до пролећног Ñветла као Марина, да ли Ñмо можда оÑтали уÑкраћени за неки зрак Ñунца, или... Или једноÑтавно ниÑмо приметили те лепоте, те Ñитне знакове по којима Ñе љубав препознаје. Ðе каже Ñлучајно мудри Душко Радовић – онај ко воли не би требало ништа друго да ради. ПеÑникиња Ð½Ð°Ñ ÑƒÐ²ÐµÑ€Ð°Ð²Ð° да је Ñтварно тако. Ðли, дотиче Ñе она и поетике ВаÑка Попе, огледа Ñе у књигама пеÑника које је читала... Поткрепљује тим иÑкуÑтвом Ñвој лирÑки доживљај, понекад као поÑтмодерни пиÑац, понекад крећући Ñе у тону поп-композиције, или француÑких шанÑона. Понекад њена поезија, атмоÑфером личи на Превера, ноÑећи тај фаталиÑтички, романтични ритам и звук. Код Марине, у поезији, не поÑтоје имена, Ñве што нам Ñе чини као конкретан догађај или човек кога препознајемо, у Ñледећем тренутку Ñе губи, претвара у Ñенку, Ñан, као Ñлика провучена кроз лични, кретивни доживљај, домаштана ÑтварноÑÑ‚, неухватљива нит, пречишћено оÑећање. Ðко кренете за Ñвојим аÑоцијацијама читајући ову поезију, Ñвашта ћете пронаћи. Марина нам даје и неке конкретне предлоге за читање и иÑтраживање. Таква је њена ИÑторија пропадања у којој Ñе помиње Инге Барч по којој ноÑи наÑлов Ñве популарнија пеÑма Пољака Теодора ИљдефонÑа ГалчинÑкој. У питању је Инге Барч, извучена из неког новинÑког чланка, немачка глумица, неÑтала под чудним околноÑтима у време преврата, тако Ñазнајемо трагајући по Гуглу. Ðли то је поÑтала омиљена пеÑма Ñа којом побеђују рецитатори на такмичењима, преведена у више верзија ÑрпÑког и хрватÑког, омиљена међу Ñтудентима Филолошког факултета, чак je и тема једног ÑеминарÑког рада, или Ñтудије... Ðеко је у коментару напиÑао да од те пеÑме почиње да воли поезију. И ето добре Ñтране електронÑких комуникација и озлоглашеног Интернета. Овако знамо, ван званичних медија, да многи млади људи прате и пишу поезију, препиÑују омиљене пеÑме као у некој полуилегали. Ðије забрањено, али је препуштено појединцима да Ñами одаберу, објаве и понуде другима на увид оно што воле. Ðе знам како је Марина дошла до ње, али је Инге Барч, очигледно и њена инÑпирација, као и Ð˜Ð½ÐµÑ Ð¸Ð· много пута одÑлушане поеме ÐÑ€Ñена Дедића, у извођењу Радета Шербеџије. ПеÑникиња Марина Михајловић-Живковић каже:Корачам између полица за књиге и дрхте ми колена./Да ли поÑтоје јунаци Ñ Ð½Ð°ÑˆÐ¸Ð¼ ликовима?Тражим превише од ове пеÑме/и питам Ñе имам ли права да је зовем пуним/ именом.Све то што Ñам покупила пребирајући по Ñмећу/из мога мутног Ñећања/чини Ñавршену позадину за наÑ. Још једна пеÑма о Ð˜Ð½ÐµÑ Ð³Ð¾Ð²Ð¾Ñ€Ð¸ о маниру, о реаговању Марине Михајловић-Живковић да узврати пеÑмом на пеÑму. ПодÑтакнута познатим пеÑмама, па и јунацима, најчешће женама, она одговара без предраÑуда, оÑветљавајући другу, заклоњену Ñтрану коју читаоци не виде. Она размишља шта је Ñтварно урадила Ð˜Ð½ÐµÑ Ð¸ како је она дожи-вела ту љубав...ПеÑма Чекање је као одговор КонÑтантину Михајловичу Симонову на веома, веома познату пеÑму Чекај ме (Жди миња). Марина почиње ову пеÑму Ñтихом, кратком реченицом – Чекање није тешко. Ðли већ у Ñледећој Ñтрофи Ñазнајемо да Ñе у души оне која чека одиграва бродолом, војÑка гине, значи - љубав је рат. Ðли то Ñе не види. Дакле, пеÑникиња преузима онај Ð³Ð»Ð°Ñ ÐºÐ¾Ñ˜Ð¸ Ñе не чује, она је та друга Ñтрана којој Ñе пева, али која, такође, има шта да каже. Ðешто Ñе Ñлично догодило и у пеÑми Ðе рачунајте на наÑ, победничкој на ПеÑничком маратону, у којој она недвоÑмиÑлено, оштро узвраћа наÑловом на наÑлов популарне композиције Ђорђа Балашевића Рачунајте на наÑ.Ðа тај начин је пеÑникиња ризиковала да привуче критичаре који ће рећи да је то реакција на лаку, популарну пеÑму, да није довољно оригинална и Ñлично. Ðли, то је пеÑма која Ñе памти, као што Ñе и Маринина пеÑма-одговор памти на прво Ñлушање и оправдава наÑлов у потпуноÑти. Ðеко је већ морао поÑле Ñвих тих година разочарања и отрежњења да одговори. ДеÑило Ñе да је то баш Марина. Ова пеÑникиња није имуна на музику, на звуке, било да је то пеÑма врабаца или виолинÑкÑи Ñоло из Медитација Жила МаÑнеа, француÑког композитора романтичарÑког доба, Ñ ÐºÑ€Ð°Ñ˜ 19. и почетка 20.века. И питамо Ñе откуд МаÑнеове ноте у Маринином Пролећу које киÑне, али непознати Ñу путеви поезије и можемо их Ñамо делимично иÑтражити. ПеÑникиња пита у пеÑми Сазвежђе палих звезда - Шта Ñве пулÑира у пеÑнику? Ко Ñве говори из њега? Управо због тога и читамо поезију, да пронађемо неки од одговора на ова питања. РпеÑникиња која Ñе овом књигом нашла на једној од раÑкрÑница на путу Ñтварања, изабраће надамо Ñе, добар правац. То је пут који води иÑтраживању, преиÑпитивању ÑопÑтвеног Ñтила, израза, оÑећајноÑти и озбиљном бављењу поезијом. Љубодраг Обрадовић Кад неко као Марина Михајловић-Живковић на пеÑничком маратону КЦК, који је одржан у Клубу КЦК 13.10.2012. године, победи једноглаÑном одлуком жирија, који је пре тога прекинуо Ñвој рад због различитих Ñтавова, онда је то уÑпех који Ñе мора признати. Ова промоција и јеÑте признање Марини, која је део новог пеÑничког талаÑа и Крушевца и ÐлекÑинца... и Србије... Ја о Марининој поезији Ð²ÐµÑ‡ÐµÑ€Ð°Ñ Ð½ÐµÑ›Ñƒ говорити, јер ће Ñами Ñтихови најбоље пронаћи пут до ваших душа, а ту Ñу и Спале и Јелена који ће то Ñвакако боље од мене урадити. Зато ћу ја Марини, која је Ñвојом поезијом, тако Ñигурно крочила на пеÑничко небо Србије, поклонити ове моје Ñтихове Ñа Ñимболичним називом... КРОЧИЛРСИ У МОЈ ЖИВОТ Крочила Ñи у мој живот, *лутајући кроз миÑли, Ñилазећи у Ñрце, тамно Ñрце, Ñрце ноћи пуно чудовишта!* ОÑмехом Ñи раÑтерала море, чежњом пробудила немир. Чекајући Ñ Ñ‚Ð¾Ð±Ð¾Ð¼ зоре, открио Ñам Ñвој Ñвемир. Хтела Ñи одмах Ñве: чедноÑÑ‚ на олтар изнела... Ру души Ñи знала, гле, да лепотом Ñи ме Ñагорела! Ушла Ñи ми у вене, миÑлима проÑтрујала, у Ñрцу раÑпукла уÑпомене, машту у прах разујала... Шетајући на меÑечини гола звезде Ñи довела до бола, а у души разбудила Ñтрах да Ñве је илузија! Ушла Ñи у мој живот и миловала ме лудо- вечноÑти трен! ДанаÑ, кад Ñа другом лутам, знам: тобом Ñам заувек опијен. © Љубодраг Обрадовић Светлана Биорац Матић Svetlana Biorac-Matić Tanja Ganić-Cekić je proÄitala recenziju Slobodana Ganića Marija Mihajlović Davidović (druga sleva) ЖИВОТ И КУЛТУРРКОРÐЧÐЈУ РУКУ ПОД РУКУ ! |
|
| Poslednji put ažurirano ( Friday, 16 December 2011 ) |
| < Prethodno | Sledeće > |
|---|